Translate

Saturday 22 February 2014

MY NOVEL: SETEGUH KAABAH






Novel Seteguh Kaabah ni adalah mengenai bagaimana seorang wanita bernama Aisyah. Seorang yang hidupnya sentiasa di bungai dengan ujian namun beliau tetap membajai bunga itu dengan doa dan ketekalan serta ketabahan hati.

Kisah ini adalah kisah benar namun saya ada mengubah sedikit jalan ceritanya. Semua watak dan nama dalam cerita ini adalah rekaan semata2.

Hope novel dapat memberi kekuatan hati seperti Kaabah yang masih utuh hingga kini walaupun pernah runtuh pada satu ketika dahulu namun ia tetap di bangunkan dan kekal kukuh menjadi kiblat orang islam sehingga ke hari ini.

Hakikatnya memang semua dalam dunia ini Allah berikan ujian, yang membezakan hanya bagaimana respon kita dengan ujian itu. Samada kita terus hanyut dengan ujian itu ataupun kita berenang kembali ke pantai keinsafan.

Saya akan publishkan setiap minggu novel ini mengikut bab. Segala "copy and paste" mestilah meminta kebenaran terlebih dahulu.

Semoga hasil penulisan hamba Allah yg lemah seperti saya ini dapat membuka hati-hati yang sering di uji dengan pancaroba dunia berpaut kembali dgn Dia Yang Berkuasa.


-Semoga Hati Kita Tidak Pernah Mati Meminta Pada Yang Tidak Pernah Mati-

No comments:

Post a Comment