Translate

Saturday 8 August 2015

Untuk Mu Kaum Adam



Wahai lelaki..

Andai diri ini hanya kau guna untuk memuaskan nafsumu di dalam jiwa..aku bukan semurah itu..aku bukan wanita yang kau dapat tembusi dengan kata2 manis yang hanya di maniskan dengan kata janji..biar aq menjadi "kurang upaya" untuk mendengar semua bisikan yg kau alunkan.

Jgn kau datang dalam hidup ini semata-mata kerana pertaruhan..aku bkn imbuhan ataupun habuan..

Dan aku mohon..Jgn jadikan diri ini persinggahan..aku bukan taman hiburan..
Aku memang 'perhiasan dunia' namun aku bukan 'perhiasan' yg mampu kau kotori dgn kedua tanganmu.

Jika hanya kecantikkan yg kau kejar dalam diriku..aku tahu rapuhnya cinta yg kau persembahkan krna kecantikan pasti akan pudar..

Percayalah..yg aku tidak mudah percaya syarahanmu yg bertopengkan agama yg sebenarnya tidak pun kau tahu maksudnya apalagi menjadi amalan hidupmu..

Bigung jika di bibirmu hanya ada kata2 ulama..namun tindakanmu sebaliknya..
kau umpama "Racun yang di maniskan dengan gula" manis bila diminum..namun kemanisan itu membunuh di hujungnya..


Jangan kau jadikan aku dan wanita yg lain sebagai koleksi cinta yg kau boleh pilih sebagai pakaian..sepandai mana pun  engkau "handal" mengatur misimu sebagai "Penyimpan  Koleksi"..percayalah aku tahu mana yg hitam mana yg putih..

Wahai lelaki..

Aku tidak mendambakan engkau menjadi yang paling sempurna..yg suci dari dosa..
bukan juga aku menghina dirimu..krna aku jg insan yg byk terpalit dosa..

Aku sebagai wanita..hanya mahukan penghormatan bukan belaian yg melalaikan..

Aku hanya ingin mencari lelaki yg SETIA dgn Allah..
Fahamilah maksud SETIA di sini..krna aq tw andai KESETIAAN mu kpd Dia kukuh..kau pasti akan SETIA dgn dri ini..

SETIA menjaga hati dan iman..SETIA dalam menjaga pandangan..jika kau SETIA dgn Yg Maha Satu..

Aku pasti..teramatlah pasti..cinta yg kau beri kpdku berlandaskan ke redhaan-Nya..bukan krn nafsu..bkn krn paras rupa..bukan krn apa yg ada pada dri ku..namun hanya krn Dia..Biar hati kita hanya SETIA dgn Dia..setialah hingga hujung nyawa..

Untuk 'kamu'..
aku bukan milik mu..
kamu bukan milikku..

kita milik Allah..

-SHJ-

No comments:

Post a Comment